Wydział Wspomagający
Rozmiar czcionki
Naczelnik Wydziału Wspomagającego
podinsp. Rafał Kaczmarczyk
Telefon: 47 8324204
Do zakresu zadań Wydziału Wspomagającego należy:
- W zakresie kadr i szkolenia:
- realizowanie decyzji Komendanta w zakresie tworzenia i doskonalenia struktur organizacyjnych Komendy oraz jednostek podległych;
- prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie dla Komendanta decyzji administracyjnych w I instancji w sprawach wynikających ze stosunku służby (pracy) policjantów (pracowników) Komendy i jednostek podległych;
- prowadzenie spraw ze stosunku służbowego (pracy) innych niż wymienione w pkt 2, w tym prowadzenie akt osobowych policjantów i pracowników cywilnych Komendy i jednostek podległych;
- monitorowanie toczących się postępowań dyscyplinarnych wszczynanych przez Komendanta;
- realizowanie, w porozumieniu z kierownikami właściwych komórek organizacyjnych naboru do szkół policyjnych w ramach limitów wyznaczanych przez szkoły;
- organizowanie – zgodnie z decyzjami Komendanta – doskonalenia zawodowego, wyszkolenia strzeleckiego i wychowania fizycznego w Komendzie i jednostkach podległych;
- wydawanie dokumentów służbowych policjantom i pracownikom oraz obsługiwanie systemów informatycznych „KADRA” i „PŁATNIK”;
- sporządzanie sprawozdań okresowych i doraźnych w sprawach wchodzących w zakres działania komórki;
- prowadzenie postępowań kwalifikacyjnych dotyczących kandydatów ubiegających się o przyjęcie do pracy w Komendzie;
- prowadzenie dokumentacji i zbioru bibliotecznego Komendy;
- przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków obywateli dotyczących działalności Policji;
- dokonywanie okresowych analiz i sporządzanie sprawozdań z zakresu postępowań skargowych;
- prowadzenie ewidencji manualnej i elektronicznej w zakresie skargowości;
- uczestniczenie w dyżurach w dniach przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy.
- W zakresie prezydialnym:
- obsługa kancelaryjno - biurowa Komendanta Powiatowego Policji w Chrzanowie, I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji oraz wyznaczonych komórek organizacyjnych Komendy;
- ewidencjonowanie, gromadzenie, rozpowszechnianie i aktualizowanie aktów prawnych własnych i wpływających do Komendanta Powiatowego Policji w Chrzanowie;
- prowadzenie kancelarii ogólnej;
- protokołowanie i organizowanie narad i uroczystości okolicznościowych;
- załatwianie spraw o charakterze ogólno – organizacyjnym zlecanych przez kierownictwo Komendy.
- W zakresie finansów:
- uczestniczenie w planowaniu wielkości limitu finansowego na dany rok budżetowy oraz analizowanie planu i czuwanie nad jego wykonaniem;
- realizowanie w formie gotówkowej wydatków ujętych w ustalonej dla danej jednostki akredytywie budżetowej oraz ich rozliczanie w ustalonych comiesięcznych terminach w Wydziale Finansów KWP;
- rozliczanie należności z tytułu dojazdów do służby, delegacji oraz na rzecz osób wzywanych;
- sprawdzanie pod względem formalno - rachunkowym wynagrodzeń dla biegłych, należności za ekspertyzy, analizy, koszty badań osób zatrzymanych;
- sprawdzanie pod względem formalno - rachunkowym dokumentów finansowych przedkładanych do wypłaty;
- prowadzenie ewidencji niezbędnej do rejestracji wypłat równoważnika z tytułu braku mieszkania dla celów ustalenia czasu powstania obowiązku podatkowego i dalszej jego realizacji oraz rejestru umów zleceń i biegłych;
- sporządzanie w odniesieniu do umów zleceń i powołań biegłych rocznych informacji o dochodach;
- prowadzenie gospodarki kasowej w jednostce, w tym miedzy innymi:
- pobieranie gotówki z banku, bądź z kasy KWP niezbędnej do finansowego zabezpieczenia realizowanych wydatków,
- dokonywanie wypłat zatwierdzonych do realizacji dokumentów finansowych,
- przyjmowanie do kasy wpłat z tytułu mandatów karnych gotówkowych i ich odprowadzanie do Urzędu Wojewódzkiego poprzez dokonywanie bezpośrednich wpłat gotówkowych w kasie lub na rachunek bankowy Urzędu Wojewódzkiego oraz prowadzenie oddzielnej ewidencji kasowej tego zagadnienia;
- realizowanie wypłat pożyczek z koleżeńskiej Kasy Oszczędnościowo — Pożyczkowej policjantom i pracownikom Komendy;
- przyjmowanie wniosków o wypłaty świadczeń, kompletowanie oraz nadawanie im dalszego biegu celem ich rozpatrzenia i ostatecznego załatwienia;
- wykonywanie innych oraz zleconych przez Wydział Finansów KWP czynności w zakresie przygotowania i późniejszej realizacji dokumentów finansowych;
- uczestniczenie w czynnościach inwentaryzacyjnych składników majątkowych pozostających w użytkowaniu jednostki;
- rozliczenie środków otrzymanych na podstawie porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego w ramach funduszu celowego - Funduszu Wsparcia Policji;
- dokonywanie zgodnie z przeznaczeniem, sprawdzanie pod względem formalno – rachunkowym i rozliczanie wydatków na podstawie porozumień zawartych z jednostkami samorządu terytorialnego w ramach funduszu celowego – Funduszu Wsparcia Policji;
- przyjmowanie, ewidencja i opracowywanie wniosków o świadczenia socjalne dla emerytów i rencistów Policji;
- realizacja oraz prowadzenie ewidencji wypłat z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i funduszu socjalnego emerytów i rencistów policyjnych;
- dokonywanie i sprawdzanie pod względem formalno – rachunkowym wydatków z dochodów władnych KWP w Krakowie.
- W zakresie eksploatacji sprzętu transportowego:
- prowadzenie ewidencji pomocniczej sprzętu transportowego jednostki w książce ewidencji indywidualnej sprzętu transportowego;
- wystawianie i przechowywanie miesięcznych książek kontroli pracy sprzętu transportowego dla wszystkich pojazdów używanych w jednostce;
- wystawianie i rozliczanie miesięcznych zleceń na wykonanie czynności obsługi codziennej pojazdów, sporządzanie list OC;
- dokumentowanie przebiegu pojazdów;
- miesięczne rozliczanie pojazdów jednostki z wykonanego przebiegu i zużytego paliwa, przygotowanie protokołów szkód w przypadku stwierdzenia przepałów;
- sporządzanie i przekazywanie do Wydziału Transportu KWP miesięcznych sprawozdań ze zużycia materiałów pędnych i smarów;
- prowadzenie książki ewidencji materiałów pędnych i smarów;
- przygotowanie do rozliczenia faktur za materiały pędne i smary zakupione na potrzeby Komendy;
- przygotowanie planu potrzeb na wykonanie przeglądów okresowych pojazdów OT-2;
- zlecanie resortowym oraz ogólnodostępnym stacjom obsługi wykonywanie napraw i obsługi pojazdów jednostki;
- prowadzenie przygarażowego stanowiska obsługowo - naprawczego PSON;
- wykonywanie w PSON drobnych napraw oraz obsługi sezonowego sprzętu transportowego jednostki;
- utrzymywanie przygarażowego magazynu drobnych części zamiennych i akcesorii oraz materiałów eksploatacyjnych MPiS;
- występowanie do Wydziału Transportu KWP z zapotrzebowaniem na części i akcesoria oraz MPiS na potrzeby KPP Chrzanów;
- dokonywanie drobnych zakupów akcesorii oraz zlecanie usług wynikających z sytuacji awaryjnych;
- prowadzenie gospodarki ogumieniem pojazdów jednostki - przechowywaniem opon zimowych i letnich, zlecanie usług wulkanizacyjnych, występowanie do KWP z zapotrzebowaniem na opony;
- przygotowanie do rozliczania faktur za zakupione na potrzeby jednostki części zamienne, akcesoria oraz zlecone usługi naprawy sprzętu transportowego;
- przekazywanie do KWP informacji o wypadkach, kolizjach lub innych uszkodzeniach sprzętu transportowego użytkowanego w jednostce;
- prowadzenie ewidencji wypadków i kolizji w książce ewidencji wypadków i kolizji służbowego sprzętu transportowego
- sporządzanie i przesyłanie do KWP protokołów szkód;
- wydawanie zaświadczeń do prowadzenia służbowego sprzętu transportowego dla policjantów i pracowników jednostki, prowadzenie ewidencji wydanych dokumentów.
- W zakresie obsługi technicznej i eksploatacji obiektów:
- uczestniczenie w przygotowaniu, zawieraniu i nadzór nad realizacją umów na dostawy i usługi w zakresie:
- dostaw energii elektrycznej, gazu, energii cieplnej,
- dostaw wody i odprowadzenia ścieków,
- wywozu nieczystości stałych i płynnych,
- usług kominiarskich,
- innych usług specjalistycznych, wymaganych dla właściwej eksploatacji obiektów w tym m.in. obsługi wymiennikowni, przeglądów i napraw kotłów grzewczych itp. zakłada się, że umowy będą zawierane przez KWP przy udziale Komendanta Powiatowego Policji,
- prowadzenie bieżących robót konserwacyjno - naprawczych i eksploatacyjnych zapewniających pełną sprawność użytkową, w tym m.in.:
- wykonywanie przeglądów, badań, konserwacji, napraw instalacji i urządzeń w tym: elektrycznych, odgromowych, gazowych, grzewczych, wodnych,
- wykonywanie przeglądów, konserwacji, napraw oraz prowadzenie eksploatacji agregatów prądotwórczych, prowadzenie książek eksploatacji zespołów prądotwórczych i rozliczanie zużytego paliwa,
- udział w okresowych przeglądach i kontrolach stanu technicznego budynków,
- użytkowanie obiektów zgodnie z ich przeznaczeniem, wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymanie w należytym stanie technicznym i estetycznym,
- zlecanie, w porozumieniu z KWP w Krakowie, usług w zakresie bieżących napraw;
- prowadzenie książek obiektów budowlanych;
- udział w opracowywaniu planów remontów eksploatacyjnych obiektów i w ich realizacji;
- udział w opracowywaniu planów inwestycyjnych i w ich realizacji;
- realizacja i nadzór nad zadaniami w zakresie bezpieczeństwa pożarowego, bezpieczeństwa i higieny pracy;
- zabezpieczenie materiałowe dla prowadzenia bieżącej eksploatacji obiektów, w tym: zakup drobnych materiałów do konserwacji i środków czystości dla podległych służb eksploatacyjno — gospodarczych;
- prowadzenie ewidencji i dokumentacji rozliczeniowej zakupionych przez jednostkę i przejętych od KWP materiałów do konserwacji, narzędzi, środków czystości, itp
- prowadzenie ewidencji pomocniczych, w tym m. in.: środków trwałych, gruntów, sprzętu i narzędzi w użytkowaniu, agregatów prądotwórczych, kojców.
- zabezpieczenie sprzętu przeciwpożarowego i utrzymanie go w pełnej sprawności;
- prowadzenie ewidencji wydatków;
- zatrudnienie, obsługa i nadzór na pracownikami służb eksploatacyjnych (konserwatorzy, placowi, ogrodnicy, pracownicy obsługi, sprzątające);
- prowadzenie wykazu stanowisk pracy osób obsługujących urządzenia energetyczne i elektryczne, bieżąca weryfikacja ważności zaświadczeń kwalifikacyjnych uprawniających do obsługi tych urządzeń w odniesieniu do poszczególnych pracowników, kierowanie, w uzgodnieniu z KWP, podległych pracowników na odpowiednie egzaminy kwalifikacyjne;
- udział w przygotowaniu projektów umów najmu, dzierżawy, użyczenia - zawieranych na podległym terenie oraz negocjowanie ich warunków, propozycji płatności;
- sporządzanie kalkulacji stawek do umów (w zależności od zmian cen) i uaktualnianie stawek czynszu;
- udział w sporządzaniu protokołów przekazania lub przejęcia pomieszczeń udostępnianych na terenie jednostki;
- udział w zebraniach wspólnot mieszkaniowych;
- udział w planowaniu środków finansowych w pozycji budżetowej "administracja zlecona";
- opisywanie pod względem merytorycznym i cyfrowym faktur wystawionych przez administratora;
- przygotowywanie deklaracji podatkowych (podatek od nieruchomości) na dany rok kalendarzowy;
- przekazywanie informacji dotyczących decyzji o trwałym zarządzie nieruchomościami Skarbu Państwa i zmian związanych z opłatą za trwały zarząd.
- uczestniczenie w przygotowaniu, zawieraniu i nadzór nad realizacją umów na dostawy i usługi w zakresie:
- W zakresie działalności socjalno - mieszkaniowej:
- wydawanie decyzji w sprawach przydziału i opróżniania lokali mieszkalnych i tymczasowych kwater będących w dyspozycji Komendanta Powiatowego Policji;
- wydawanie decyzji przyznających i odmawiających uprawnienia do równoważnika za brak i za remont lokalu mieszkalnego, cofanie uprawnień, wydawanie decyzji w sprawach przyznania i odmowy przyznania pomocy finansowej, zwrotu równoważników i pomocy finansowej, prowadzenie innych postępowań z zakresu gospodarki mieszkaniowej w oparciu o przepisy k.p.a - w I instancji - dla policjantów, emerytów i rencistów policyjnych;
- inne sprawy z zakresu gospodarki mieszkaniowej, w tym:
- prowadzenie ewidencji potrzeb mieszkaniowych funkcjonariuszy, emerytów i rencistów policyjnych,
- prowadzenie ewidencji lokali mieszkalnych będących w dyspozycji Komendanta Powiatowego Policji,
- prowadzenie ewidencji kart mieszkaniowych GL-34 policjantów, emerytów i rencistów policyjnych,
- aktualizacja kart mieszkaniowych GL-34 oraz kart mieszkań pozostających w dyspozycji Komendanta Powiatowego Policji,
- sporządzanie rozdzielników mieszkaniowych,
- przygotowanie danych dla potrzeb planowania środków finansowych i sprawozdawczości,
- opisywanie wniosków dotyczących wykupu lokalu mieszkalnych będących w dyspozycji Komendanta Powiatowego Policji, zgodnie z przyjętymi procedurami;
- świadczeń wynikających z punktu 2 dla policjantów, emerytów i rencistów policyjnych w oparciu o sporządzone w jednostce listy należności i zatwierdzone przez kierownika jednostki a zweryfikowane przez KWP;
- realizacja i prowadzenie ewidencji dopłat do wczasów dla policjantów;
- realizacja zakładowego funduszu świadczeń socjalnych dla pracowników cywilnych w porozumieniu z KWP i w oparciu o regulamin z.f.ś.s. zatwierdzony przez Małopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji;
- przyjmowanie i wstępna weryfikacja wniosków emerytów i rencistów policyjnych o świadczenie socjalne z funduszu socjalnego emerytów i rencistów Policji.
- W zakresie gospodarki materiałowo – technicznej:
- prowadzenie gospodarki magazynowej (magazyn podręczny);
- planowanie potrzeb w zakresie sprzętu i materiałów techniki specjalnej i biurowej;
- dystrybucja sprzętu i materiałów w poszczególnych branżach otrzymanych z Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie;
- planowanie potrzeb w zakresie druków i formularzy policyjnych pochodzących z zaopatrzenia centralnego i wykonywanych w pracowni poligraficznej KWP oraz druków ogólnego przeznaczenia;
- planowanie potrzeb w zakresie materiałów kancelaryjno - biurowych;
- zgłaszanie potrzeb rzeczowo - finansowych z zakresu gospodarki materiałowo - technicznej różnych branż;
- prowadzenie ewidencji pomocniczej wszystkich składników majątkowych pozostających w użytkowaniu komendy w zakresie gospodarki materiałowo - technicznej;
- prowadzenie dokumentacji przychodowo - rozchodowej napojów chłodzących przysługujących policjantom i pracownikom Policji w okresie letnim;
- sporządzanie wniosków policjantów uprawnionych do otrzymania wyposażenia specjalnego, odzieży roboczej i ochronnej oraz środków ochrony indywidualnej;
- sporządzanie wykazów policjantów i pracowników cywilnych uprawnionych do otrzymania wyposażenia specjalnego i środków ochrony indywidualnej, środków higieny osobistej oraz ich dystrybucja na podstawie sporządzonych rozdzielników;
- sporządzanie imiennych wykazów policjantów, którym przysługuje równoważnik pieniężny w zamian za wyżywienie w naturze, w okresie zimowym;
- naliczenie i wyplata równoważnika pieniężnego na wyżywienie psów służbowych;
- wykonywanie zadań związanych z realizacją usług weterynaryjnych w zakresie leczenia psów służbowych;
- bieżący nadzór nad mieniem i odpowiedzialność materialna za powierzone składniki majątkowe;
- składanie pisemnych zapotrzebowań w zakresie sprzętu i materiałów w poszczególnych branżach;
- dokonywanie doraźnych zakupów materiałów eksploatacyjnych oraz drobnego wyposażenia;
- prowadzenie ewidencji sprzętu w odpowiednich rejestrach;
- prowadzenie postępowań szkodowych;
- udział w inwentaryzacji składników majątku KPP;
- udział w likwidacji składników majątku KPP.
- W zakresie łączności:
- nadzorowanie i kontrolowanie eksploatacji powiatowych węzłów łączności wraz z centralami, do poziomu Komisariatów Policji;
- realizowanie zadań w zakresie napraw i konserwacji sprzętu łączności;
- utrzymywanie w należytym stanie infrastruktury łączności w Komendzie i jednostkach podległych;
- utrzymywanie sprawności technicznej urządzeń i systemów łączności węzła powiatowego;
- nadzór nad prowadzonym szyfrowaniem i kodowaniem wiadomości przekazywanych za pomocą technicznych środków łączności, z zapewnieniem bezpieczeństwa i ochrony systemów oraz środków szyfrowych;
- planowanie kosztów utrzymania systemów i urządzeń łączności, opłat za przesyłki pocztowe i rozmowy telefoniczne oraz niezbędnych inwestycji i zakupu nowego sprzętu;
- utrzymywanie i obsługa sieci kablowej oraz abonenckich systemów łączności;
- realizowanie zadań wynikających z zasad bezpieczeństwa systemów łączności
- prowadzenie ewidencji ilościowej sprzętu i materiałów łączności w Komendzie i podległych jednostkach;
- wykonywanie zadań z zachowaniem przepisów bhp i p.poż.;
- realizowanie zadań mobilizacyjno-obronnych w zakresie łączności;
- współpraca w powyższym zakresie z Wydziałem Łączności i Informatyki KWP w Krakowie.
- W zakresie informatyki:
- koordynacja procesu wdrażania technik teleinformatycznych w komórkach organizacyjnych Komendy i jednostkach podległych
- realizowanie zadań w zakresie napraw i konserwacji sprzętu teleinformatycznego;
- utrzymywanie w należytym stanie infrastruktury teleinformatycznej w Komendzie i jednostkach podległych, realizowanie zadań wynikających z zasad bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych;
- wykonywanie określonych czynności administracyjnych, związanych z funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych w Komendzie i jednostkach podległych;
- szkolenie pracowników Komendy i jednostek podległych, w zakresie obsługi sprzętu teleinformatycznego;
- planowanie kosztów utrzymania systemów i urządzeń teleinformatycznych oraz niezbędnych inwestycji i zakupu nowego sprzętu;
- realizowanie zadań mobilizacyjno-obronnych w zakresie teleinformatyki;
- współpraca w powyższym zakresie z Wydziałem Łączności i Informatyki KWP w Krakowie;
- ealizowanie zadań wynikających z przepisów w sprawie metod i form gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania przez Policję informacji, uzyskanych w toku realizacji zadań oraz współpraca w tym zakresie z Wydziałem Wywiadu Kryminalnego KWP w Krakowie;
- prowadzenie szkoleń dla użytkowników systemów informatycznych eksploatowanych w Policji w zakresie obsługi udostępnianych aplikacji oraz przepisów regulujących tematykę gromadzenia, przetwarzania i udostępniania danych;
- sprawowanie nadzoru nad terminowością, kompletnością i aktualnością rejestracji wykonywanych w KSIP, przez jednostki i komórki organizacyjne Komendy.