Wydział Wspomagający - Komenda Powiatowa Policji w Chrzanowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Wydział Wspomagający

Naczelnik Wydziału Wspomagającego
podinsp. Rafał Kaczmarczyk
Telefon: 47 8324204

 

Do zakresu zadań Wydziału Wspomagającego należy:

  1. W zakresie kadr i szkolenia:
    1. realizowanie decyzji Komendanta w zakresie tworzenia i doskonalenia struktur organizacyjnych Komendy oraz jednostek podległych;
    2. prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie dla Komendanta decyzji administracyjnych w I instancji w sprawach wynikających ze stosunku służby (pracy) policjantów (pracowników) Komendy i jednostek podległych;
    3.  prowadzenie spraw ze stosunku służbowego (pracy) innych niż wymienione w pkt 2, w tym prowadzenie akt osobowych policjantów i pracowników cywilnych Komendy i jednostek podległych;
    4. monitorowanie toczących się postępowań dyscyplinarnych wszczynanych przez Komendanta;
    5. realizowanie, w porozumieniu z kierownikami właściwych komórek organizacyjnych naboru do szkół policyjnych w ramach limitów wyznaczanych przez szkoły;
    6. organizowanie – zgodnie z  decyzjami Komendanta – doskonalenia zawodowego, wyszkolenia strzeleckiego i wychowania fizycznego w Komendzie i jednostkach podległych;
    7. wydawanie dokumentów służbowych policjantom i pracownikom oraz obsługiwanie systemów informatycznych „KADRA” i „PŁATNIK”;
    8. sporządzanie sprawozdań okresowych i doraźnych w sprawach wchodzących w zakres działania komórki;
    9. prowadzenie postępowań kwalifikacyjnych dotyczących kandydatów ubiegających się o przyjęcie do pracy w Komendzie;
    10.  prowadzenie dokumentacji i zbioru bibliotecznego Komendy;
    11. przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków obywateli dotyczących działalności Policji;
    12. dokonywanie okresowych analiz i sporządzanie sprawozdań z zakresu postępowań skargowych;
    13. prowadzenie ewidencji manualnej i elektronicznej w zakresie skargowości;
    14.  uczestniczenie w dyżurach w dniach przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy.​
  2. W zakresie prezydialnym:
    1. obsługa kancelaryjno - biurowa Komendanta Powiatowego Policji w Chrzanowie, I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji oraz wyznaczonych komórek organizacyjnych Komendy;
    2. ewidencjonowanie, gromadzenie, rozpowszechnianie i aktualizowanie aktów prawnych własnych i wpływających do Komendanta Powiatowego Policji w Chrzanowie;
    3. prowadzenie kancelarii ogólnej;
    4. protokołowanie i organizowanie narad i uroczystości okolicznościowych;
    5. załatwianie spraw o charakterze ogólno – organizacyjnym zlecanych przez kierownictwo Komendy.
  3. ​W zakresie finansów:
    1. ​uczestniczenie w planowaniu wielkości limitu finansowego na dany rok budżetowy oraz analizowanie planu i czuwanie nad jego wykonaniem;
    2. realizowanie w formie gotówkowej wydatków ujętych w ustalonej dla danej jednostki akredytywie budżetowej oraz ich rozliczanie w ustalonych comiesięcznych terminach w Wydziale Finansów KWP;
    3. rozliczanie należności z tytułu dojazdów do służby, delegacji oraz na rzecz osób wzywanych;
    4. sprawdzanie pod względem formalno - rachunkowym wynagrodzeń dla biegłych, należności za ekspertyzy, analizy, koszty badań osób zatrzymanych;
    5. sprawdzanie pod względem formalno - rachunkowym dokumentów finansowych przedkładanych do wypłaty;
    6. prowadzenie ewidencji niezbędnej do rejestracji wypłat równoważnika z tytułu braku mieszkania dla celów ustalenia czasu powstania obowiązku podatkowego i dalszej jego realizacji oraz rejestru umów zleceń i biegłych;
    7. sporządzanie w odniesieniu do umów zleceń i powołań biegłych rocznych informacji o dochodach;
    8. prowadzenie gospodarki kasowej w jednostce, w tym miedzy innymi:
      1. ​pobieranie gotówki z banku, bądź z kasy KWP niezbędnej do finansowego zabezpieczenia realizowanych wydatków,
      2. dokonywanie wypłat zatwierdzonych do realizacji dokumentów finansowych,
      3. przyjmowanie do kasy wpłat z tytułu mandatów karnych gotówkowych i ich odprowadzanie do Urzędu Wojewódzkiego poprzez dokonywanie bezpośrednich wpłat gotówkowych w kasie lub na rachunek bankowy Urzędu Wojewódzkiego oraz prowadzenie oddzielnej ewidencji kasowej tego zagadnienia;
    9. ​realizowanie wypłat pożyczek z koleżeńskiej Kasy Oszczędnościowo — Pożyczkowej policjantom i pracownikom Komendy;
    10. przyjmowanie wniosków o wypłaty świadczeń, kompletowanie oraz nadawanie im dalszego biegu celem ich rozpatrzenia i ostatecznego załatwienia;
    11. wykonywanie innych oraz zleconych przez Wydział Finansów KWP czynności w zakresie przygotowania i późniejszej realizacji dokumentów finansowych;
    12. uczestniczenie w czynnościach inwentaryzacyjnych składników majątkowych pozostających w użytkowaniu jednostki;
    13. rozliczenie środków otrzymanych na podstawie porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego w ramach funduszu celowego - Funduszu Wsparcia Policji;
    14. dokonywanie zgodnie z przeznaczeniem, sprawdzanie pod względem formalno – rachunkowym i rozliczanie wydatków na podstawie porozumień zawartych z jednostkami samorządu terytorialnego w ramach funduszu celowego – Funduszu  Wsparcia Policji;
    15. przyjmowanie, ewidencja i opracowywanie wniosków o świadczenia socjalne dla emerytów i rencistów Policji;
    16. realizacja oraz prowadzenie ewidencji wypłat z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i funduszu socjalnego emerytów i rencistów policyjnych;
    17. dokonywanie i sprawdzanie pod względem formalno – rachunkowym wydatków z dochodów władnych KWP w Krakowie.
  4. ​W zakresie eksploatacji sprzętu transportowego:
    1. ​prowadzenie ewidencji pomocniczej sprzętu transportowego jednostki w książce ewidencji indywidualnej sprzętu transportowego;
    2. wystawianie i przechowywanie miesięcznych książek kontroli pracy sprzętu transportowego dla wszystkich pojazdów używanych w jednostce;
    3. wystawianie i rozliczanie miesięcznych zleceń na wykonanie czynności obsługi codziennej pojazdów, sporządzanie list OC;
    4. dokumentowanie przebiegu pojazdów;
    5. miesięczne rozliczanie pojazdów jednostki z wykonanego przebiegu i zużytego paliwa, przygotowanie protokołów szkód w przypadku stwierdzenia przepałów;
    6. sporządzanie i przekazywanie do Wydziału Transportu KWP miesięcznych sprawozdań ze zużycia materiałów pędnych i smarów;
    7. prowadzenie książki ewidencji materiałów pędnych i smarów;
    8. przygotowanie do rozliczenia faktur za materiały pędne i smary zakupione na potrzeby Komendy;
    9. przygotowanie planu potrzeb na wykonanie przeglądów okresowych pojazdów OT-2;
    10. zlecanie resortowym oraz ogólnodostępnym stacjom obsługi wykonywanie napraw i obsługi pojazdów jednostki;
    11. prowadzenie przygarażowego stanowiska obsługowo - naprawczego PSON;
    12. wykonywanie w PSON drobnych napraw oraz obsługi sezonowego sprzętu transportowego jednostki;
    13. utrzymywanie przygarażowego magazynu drobnych części zamiennych i akcesorii oraz materiałów eksploatacyjnych MPiS;
    14. występowanie do Wydziału Transportu KWP z zapotrzebowaniem na części i akcesoria oraz MPiS na potrzeby KPP Chrzanów;
    15. dokonywanie drobnych zakupów akcesorii oraz zlecanie usług wynikających z sytuacji awaryjnych;
    16. prowadzenie gospodarki ogumieniem pojazdów jednostki - przechowywaniem opon zimowych i letnich, zlecanie usług wulkanizacyjnych, występowanie do KWP z zapotrzebowaniem na opony;
    17. przygotowanie do rozliczania faktur za zakupione na potrzeby jednostki części zamienne, akcesoria oraz zlecone usługi naprawy sprzętu transportowego;
    18. przekazywanie do KWP informacji o wypadkach, kolizjach lub innych uszkodzeniach sprzętu transportowego użytkowanego w jednostce;
    19. prowadzenie ewidencji wypadków i kolizji w książce ewidencji wypadków i kolizji służbowego sprzętu transportowego
    20. sporządzanie i przesyłanie do KWP protokołów szkód;
    21. wydawanie zaświadczeń do prowadzenia służbowego sprzętu transportowego dla policjantów i pracowników jednostki, prowadzenie ewidencji wydanych dokumentów.
  5. ​W zakresie obsługi technicznej i eksploatacji obiektów:
    1. ​uczestniczenie w przygotowaniu, zawieraniu i nadzór nad realizacją umów na dostawy i usługi w zakresie:
      1. ​dostaw energii elektrycznej, gazu, energii cieplnej,
      2. dostaw wody i odprowadzenia ścieków,
      3. wywozu nieczystości stałych i płynnych,
      4. usług kominiarskich,
      5. innych usług specjalistycznych, wymaganych dla właściwej eksploatacji obiektów w tym m.in. obsługi wymiennikowni, przeglądów i napraw kotłów grzewczych itp. zakłada się, że umowy będą zawierane przez KWP przy udziale Komendanta Powiatowego Policji,
    2. ​prowadzenie bieżących robót konserwacyjno - naprawczych i eksploatacyjnych zapewniających pełną sprawność użytkową, w tym m.in.:
      1. ​wykonywanie przeglądów, badań, konserwacji, napraw instalacji i urządzeń w tym: elektrycznych, odgromowych, gazowych, grzewczych, wodnych,
      2. wykonywanie przeglądów, konserwacji, napraw oraz prowadzenie eksploatacji agregatów prądotwórczych, prowadzenie książek eksploatacji zespołów prądotwórczych i rozliczanie zużytego paliwa,
      3. udział w okresowych przeglądach i kontrolach stanu technicznego budynków,
      4. użytkowanie obiektów zgodnie z ich przeznaczeniem, wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymanie w należytym stanie technicznym i estetycznym,
      5. zlecanie, w porozumieniu z KWP w Krakowie, usług w zakresie bieżących napraw;
    3. ​prowadzenie książek obiektów budowlanych;
    4. udział w opracowywaniu planów remontów eksploatacyjnych obiektów i w ich realizacji;
    5. udział w opracowywaniu planów inwestycyjnych i w ich realizacji;
    6. realizacja i nadzór nad zadaniami w zakresie bezpieczeństwa pożarowego, bezpieczeństwa i higieny pracy;
    7. zabezpieczenie materiałowe dla prowadzenia bieżącej eksploatacji obiektów, w tym: zakup drobnych materiałów do konserwacji i środków czystości dla podległych służb eksploatacyjno — gospodarczych;
    8. prowadzenie ewidencji i dokumentacji rozliczeniowej zakupionych przez jednostkę i przejętych od KWP materiałów do konserwacji, narzędzi, środków czystości, itp
    9. prowadzenie ewidencji pomocniczych, w tym m. in.: środków trwałych, gruntów, sprzętu i narzędzi w użytkowaniu, agregatów prądotwórczych, kojców.
    10. zabezpieczenie sprzętu przeciwpożarowego i utrzymanie go w pełnej sprawności;
    11. prowadzenie ewidencji wydatków;
    12. zatrudnienie, obsługa i nadzór na pracownikami służb eksploatacyjnych (konserwatorzy, placowi, ogrodnicy, pracownicy obsługi, sprzątające);
    13. prowadzenie wykazu stanowisk pracy osób obsługujących urządzenia energetyczne i elektryczne, bieżąca weryfikacja ważności zaświadczeń kwalifikacyjnych uprawniających do obsługi tych urządzeń w odniesieniu do poszczególnych pracowników, kierowanie, w uzgodnieniu z KWP,  podległych pracowników na odpowiednie egzaminy kwalifikacyjne;
    14. udział w przygotowaniu projektów umów najmu, dzierżawy, użyczenia - zawieranych na podległym terenie oraz negocjowanie ich warunków, propozycji płatności;
    15. sporządzanie kalkulacji stawek do umów (w zależności od zmian cen) i uaktualnianie stawek czynszu;
    16. udział w sporządzaniu protokołów przekazania lub przejęcia pomieszczeń udostępnianych na terenie jednostki;
    17. udział w zebraniach wspólnot mieszkaniowych;
    18. udział w planowaniu środków finansowych w pozycji budżetowej "administracja zlecona";
    19. opisywanie pod względem merytorycznym i cyfrowym faktur wystawionych przez administratora;
    20. przygotowywanie deklaracji podatkowych (podatek od nieruchomości) na dany rok kalendarzowy;
    21. przekazywanie informacji dotyczących decyzji o trwałym zarządzie nieruchomościami Skarbu Państwa i zmian związanych z opłatą za trwały zarząd.
  6. ​W zakresie działalności socjalno - mieszkaniowej:
    1. wydawanie decyzji w sprawach przydziału i opróżniania lokali mieszkalnych i tymczasowych kwater będących w dyspozycji Komendanta Powiatowego Policji;
    2. wydawanie decyzji przyznających i odmawiających uprawnienia do równoważnika za brak i za remont lokalu mieszkalnego, cofanie uprawnień, wydawanie decyzji w sprawach przyznania i odmowy przyznania pomocy finansowej, zwrotu równoważników i pomocy finansowej, prowadzenie innych postępowań z zakresu gospodarki mieszkaniowej w oparciu o przepisy k.p.a - w I instancji - dla policjantów, emerytów i rencistów policyjnych;
    3. inne sprawy z zakresu gospodarki mieszkaniowej, w tym:
      1. prowadzenie ewidencji potrzeb mieszkaniowych funkcjonariuszy, emerytów i rencistów policyjnych,
      2. prowadzenie ewidencji lokali mieszkalnych będących w dyspozycji Komendanta Powiatowego Policji,
      3. prowadzenie ewidencji kart mieszkaniowych GL-34 policjantów, emerytów i rencistów policyjnych,
      4. aktualizacja kart mieszkaniowych GL-34 oraz kart mieszkań pozostających w dyspozycji Komendanta Powiatowego Policji,
      5. sporządzanie rozdzielników mieszkaniowych,
      6. przygotowanie danych dla potrzeb planowania środków finansowych i sprawozdawczości,
      7. opisywanie wniosków dotyczących wykupu lokalu mieszkalnych będących w dyspozycji Komendanta Powiatowego Policji, zgodnie z przyjętymi procedurami;
    4. ​świadczeń wynikających z punktu 2 dla policjantów, emerytów i rencistów policyjnych w oparciu o sporządzone w jednostce listy należności i zatwierdzone przez kierownika jednostki a zweryfikowane przez KWP;
    5. realizacja i prowadzenie ewidencji dopłat do wczasów dla policjantów;
    6. realizacja zakładowego funduszu świadczeń socjalnych dla pracowników cywilnych w porozumieniu z KWP i w oparciu o regulamin z.f.ś.s. zatwierdzony przez Małopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji;
    7. przyjmowanie i wstępna weryfikacja wniosków emerytów i rencistów policyjnych o świadczenie socjalne z funduszu socjalnego emerytów i rencistów Policji.
  7. ​W zakresie gospodarki materiałowo – technicznej:
    1. ​prowadzenie gospodarki magazynowej (magazyn podręczny);
    2. planowanie potrzeb w zakresie sprzętu i materiałów techniki specjalnej i biurowej;
    3. dystrybucja sprzętu i materiałów w poszczególnych branżach otrzymanych z Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie;
    4. planowanie potrzeb w zakresie druków i formularzy policyjnych pochodzących z zaopatrzenia centralnego i wykonywanych w pracowni poligraficznej KWP oraz druków ogólnego przeznaczenia;
    5. planowanie potrzeb w zakresie materiałów kancelaryjno - biurowych;
    6. zgłaszanie potrzeb rzeczowo - finansowych z zakresu gospodarki materiałowo - technicznej różnych branż;
    7. prowadzenie ewidencji pomocniczej wszystkich składników majątkowych pozostających w użytkowaniu komendy w zakresie gospodarki materiałowo - technicznej;
    8. prowadzenie dokumentacji przychodowo - rozchodowej napojów chłodzących przysługujących policjantom i pracownikom Policji w okresie letnim;
    9. sporządzanie wniosków policjantów uprawnionych do otrzymania wyposażenia specjalnego, odzieży roboczej i ochronnej oraz środków ochrony indywidualnej;
    10. sporządzanie wykazów policjantów i pracowników cywilnych uprawnionych do otrzymania wyposażenia specjalnego i środków ochrony indywidualnej, środków higieny osobistej oraz ich dystrybucja na podstawie sporządzonych rozdzielników;
    11. sporządzanie imiennych wykazów policjantów, którym przysługuje równoważnik pieniężny w zamian za wyżywienie w naturze, w okresie zimowym;
    12. naliczenie i wyplata równoważnika pieniężnego na wyżywienie psów służbowych;
    13. wykonywanie zadań związanych z realizacją usług weterynaryjnych w zakresie leczenia psów służbowych;
    14. bieżący nadzór nad mieniem i odpowiedzialność materialna za powierzone składniki majątkowe;
    15. składanie pisemnych zapotrzebowań w zakresie sprzętu i materiałów w poszczególnych branżach;
    16. dokonywanie doraźnych zakupów materiałów eksploatacyjnych oraz drobnego wyposażenia;
    17. prowadzenie ewidencji sprzętu w odpowiednich rejestrach;
    18. prowadzenie postępowań szkodowych;
    19. udział w inwentaryzacji składników majątku KPP;
    20. udział w likwidacji składników majątku KPP.
  8. ​ W zakresie łączności:
    1. ​nadzorowanie i kontrolowanie eksploatacji powiatowych węzłów łączności wraz z centralami, do poziomu Komisariatów Policji;
    2. realizowanie zadań w zakresie napraw i konserwacji sprzętu łączności;
    3. utrzymywanie w należytym stanie infrastruktury łączności w Komendzie i jednostkach podległych;
    4. utrzymywanie sprawności technicznej urządzeń i systemów łączności węzła powiatowego;
    5. nadzór nad prowadzonym szyfrowaniem i kodowaniem wiadomości przekazywanych za pomocą technicznych środków łączności, z zapewnieniem bezpieczeństwa i ochrony systemów oraz środków szyfrowych;
    6. planowanie kosztów utrzymania systemów i urządzeń łączności, opłat za przesyłki pocztowe i rozmowy telefoniczne oraz niezbędnych inwestycji i zakupu nowego sprzętu;
    7. utrzymywanie i obsługa sieci kablowej oraz abonenckich systemów łączności;
    8. realizowanie zadań wynikających z zasad bezpieczeństwa systemów łączności
    9. prowadzenie ewidencji ilościowej sprzętu i materiałów łączności w Komendzie i podległych jednostkach;
    10. wykonywanie zadań z zachowaniem przepisów bhp i p.poż.;
    11. realizowanie zadań mobilizacyjno-obronnych w zakresie łączności;
    12. współpraca w powyższym zakresie z Wydziałem Łączności i Informatyki KWP w Krakowie.
  9. ​W zakresie informatyki:
    1. ​koordynacja procesu wdrażania technik teleinformatycznych w komórkach organizacyjnych Komendy i jednostkach podległych
    2. realizowanie zadań w zakresie napraw i konserwacji sprzętu teleinformatycznego;
    3. utrzymywanie w należytym stanie infrastruktury teleinformatycznej w Komendzie i jednostkach podległych, realizowanie zadań wynikających z zasad bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych;
    4. wykonywanie określonych czynności administracyjnych, związanych z funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych w Komendzie i jednostkach podległych;
    5. szkolenie pracowników Komendy i jednostek podległych, w zakresie obsługi sprzętu teleinformatycznego;
    6. planowanie kosztów utrzymania systemów i urządzeń teleinformatycznych oraz niezbędnych inwestycji i zakupu nowego sprzętu;
    7. realizowanie zadań mobilizacyjno-obronnych w zakresie teleinformatyki;
    8. współpraca w powyższym zakresie z Wydziałem Łączności i Informatyki KWP w Krakowie;
    9. ealizowanie zadań wynikających z przepisów w sprawie metod i form gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania przez Policję informacji, uzyskanych w toku realizacji zadań oraz współpraca w tym zakresie z Wydziałem Wywiadu Kryminalnego KWP w Krakowie;
    10. prowadzenie szkoleń dla użytkowników systemów informatycznych eksploatowanych w Policji w zakresie obsługi udostępnianych aplikacji oraz przepisów regulujących tematykę gromadzenia, przetwarzania i udostępniania danych;
    11. sprawowanie nadzoru nad terminowością, kompletnością i aktualnością rejestracji wykonywanych w KSIP, przez jednostki i komórki organizacyjne Komendy.
do góry